Tab menu

Wednesday, February 16, 2011

Aktiviti masa lapang

Korang mesti ada hobi kn.....haaaa...nie aku nk cite salah satu hobi aku yang kurang mengeluarkn duit..mancing...tau x mancing 2 ape...??....walaupon aku still study, tp aku mempergunakan keindahan universiti aku yang terletak betol2 tepi pantai untuk mendapatkan hasil bumi....sedap gak ayat...aku study kat UMS...tp kampus labuan...so betol2 tepi pantai la. Banyak ikan woo....nie gambar2 aku ketika memancing bersama kawan2 rumah aku....




nie pemandangan pantai depan uni aku...cntik kn...baru sikit....





antara ikan2 yg kitorang dapat macam kerapu, ikan tanda, putih, ikan pe tah lagi....mmg syok gile....modal keluar nk beli alat2 'perang' nie bukan mahal sangat...dalam RM60 bole dapat barang best dh....sbb kat labuan nie barang memancing memang murah klw nk dibandingkan dengan tempat lain. 

aku pakai rod harga rm36....2 pon sbb ade diskaun..motor plak rm29, 3 ball bearing. Agak sedap la jugak machine aku nie........dh banyak kerapu tewas....yg besar2 plak 2....gambo xsmpat nk amik sbb klm kabut dapat ikan...hahaha.....


aku panas btol mamat nie xreti mancing...last2 dpat ikan beso plak 2
tp gua respek ngn member aku sorang nie..baling pancing xreti....
siap soh mmbe balingkn lagi...tapi ikan beso die dapat...mmg CELAKE gak la..




bkn stakat ikan je...sotong pon ade bai...beso xbeso gak la....
tapi....bukan pancing....jumpa tepi pantai....dh nazak dh pon..
bawak balik siap goreng ngn tepung lagi....liat2 sedap...ahaha
name saintifik sotong nie sotong katak.

No comments:

Related Posts with Thumbnails