Tab menu

Thursday, December 2, 2010

Jalan jalan kat Putrajaya

Wlwpn aku dok kl...tp br bape kali jek ak bjlan kt Putrajaya nie....Aku pegi kali nie pon sbb tman bapak aku ade kje pe tah kat sana..so...nie la peluang aku nk jalan2 explore Putrajaya..hahaha...Wlwpn tengah panas terik...dengan bantuan encik spek itam...aku rasa cm petang jek wlwpon matahari dok tpacak atas kepala..dengan berbekalkan semangat nak bejalan....aku teruskan jugan...lupe plak nk bagitau...aku ade bwak adik aku sorang tman aku bile bpak aku msuk office kat sana nanti...so die la merangkap tukang amik gambar tuk aku...hahaha....







Sempat gak la aku minum2....tp mahal siot...sep bek bapak aku bg duit sikit...mnum ABC dh RM6.50...klw kdai mamak leh dpat mee goreng + teo ais limau...mmg standard nye tempat la...tp xleh blah tgk restoran atas kapal kat sana....mewah n elegent gile aku tengok...tringin nak naek...tp mau beratus gak la ad duit lm poket kot...hahaha..




Walaupun aku nie xsuke amik tau hal2 bangunan penting kat Malaysia nie...tp sempat gak aku amik gambar masjid Putrajaya....kt luar jek aku amik...kat dalam aku singgah masuk jek...xleh amik gambar...tp mmg pnuh ngn foreigner la kat bahagian luar masjid 2...diorang xle masuk dalam...siap pakai baju yang mcm baju ujan 2 la...nk bg foreigner nie tutup aurat bile ade kat kawasan masjid 2...






so...korang yg xpenah p lagi...try la singgah2 sane...jangan p Putrajaya mnyinggah Alamanda jek...try p tempat2 yang mnarik sikit....jauh perjalanan indah pemandangan...

No comments:

Related Posts with Thumbnails