Tab menu

Friday, December 3, 2010

Toyol

Semua orang kenal toyol kan..detailnye: Toyol merujuk kepada sejenis makhluk halus dalam kepercayaan Melayu, kemungkinannya dari golongan jin/syaitan, yang dipelihara bagi tujuan mencuri. Toyol ini dikatakan berbentuk kanak-kanak kecil dan turut mempunyai perangai seperti kanak-kanak kecil. Pemeliharaan makhluk halus ini dikenali sebagai saka.






Baru2 nie....kampung bapak aku kat kedah kne masuk toyol...abis barang2 kne kbas...duit la...cincin la...mcm2 lg...time raya ari 2 sempat gak la aku tgk kjdian kt umah tok aku nie...mmg seram...nk tdo pn tkt...terbayang2 jek 'binatang' tuu...dah bpuluh bomoh dah pgil nak halau 'binatang' 2....tapi xjalan gak...masa raya ari 2 sempat aku rakam tok bomoh halau toyol 2 dri rumah tok aku...tp video 2 file besar sngat la plak klw ak nk upload...mau mkn msa dua hari bru siap...


Bak kata bomoh 2...toyol nie sesat trmasuk rumah tok aku...kire xbertuan laa....tp yg mushkilnye...die curik duit wtpe...nk kata beli belah..xpenah la plak aku nampak toyol jalan2 p shopping complex...klw toyol buatan 2 ade la...yg pkai sluar kecik pas 2 botak licin ngn boot dokmat siap..kahkahkah...






Berbalik kpda cerita asal...bomoh 2 siap jampi2 ngn gram, lada ntah pe bahan masakan tah lagi....die ckap nk bunuh trus toyol 2...tp smpai skg ad lagi kes curi...yang terbaru duit dalam kete pn lesap...nk kta manusia leh gak...tp cm xlogik sbb mmg ilang tanp[a ad kesan pn...kcuali duit 2 'binatang' 2 tukar dgn daun...kire sistem barter la bagi die...memang malaun punye 'binatang'..


Tp mmg logik la toyol yg amik sebab kg bapak aku kt kedah...dekat2 ngn siam...mmg cun la bnyak 'binatang' kat sana....nie ada pemandangan blakang umah tok aku...siang mmg cntik...tp malam nk p tandas kt luar pn pkir sratus kali gak la...









MMg cantik pmndangan...siap leh memancing lagi...tp seram time malam leh buat laki2 yg badan ketol2 trkencing gak laa....So smpai skg pn kes xslesai....tok aku...makngah aku smpai tkt nk tdo kt umah sndri...doakan jela agar binatang 2 pergi ngn aman...


sempat aku posing lagi

4 comments:

Nad ChentaQue said...

bagos statement ni..

al_dude19 said...

ahahaha.....sja story2 cket

Nad ChentaQue said...

hahaha..cuba cita pasal tok dulu..
ingat x lg?

al_dude19 said...

Ingt...tp cm serrram jek yg 2...,video time rkam msa tu pun dh ilang...klw ad lg vdeo tu msti best entry...

Related Posts with Thumbnails